Pentru oferta completă de carte,

vă rugăm să ne vizitați.
Terapeutica bolilor spirituale

Terapeutica bolilor spirituale

Pret: 60 lei

Info

Autor: Jean Claude Larchet

Traducere: Marilena Bojin

Detalii

Într-o lume în care apasarea duhului nelinistit al acestui veac sporeste fara încetare numarul celor mutilati sufleteste, singura “chirurgie reparatorie” cu sanse de reusita se practica doar în spitalul lui Hristos. Cufunda-te în cartea lui Jean-Claude Larchet: vei întâlni acolo minunea medicinii fara de arginti…

Cuprins:
Prefatã
Introducere
Partea I: Premise antropologice. Sãnãtatea primordialã si originea bolilor
1 Sãnãtatea primordialã a omului
2 Cauza cea dintâi a bolilor. Pãcatul strãmosesc
3 Patologia omului cãzut
1. Patologia cunoasterii
a) Pervertirea si decãderea cunoasterii si a organelor sale
b) Rãul ca irealitate. Nasterea unei cunoasteri fantasmatice. Perceperea delirantã a realitãtii, la omul cãzut
2. Patologia dorintei si a plãcerii
a) Devierea dorintei si pervertirea plãcerii
b) Iconomia dorintei
c) Patologia dorintei si a plãcerii, la omul cãzut
3. Patologia agresivitãtii
4. Patologia libertãtii
5. Patologia memoriei
6. Patologia imaginatiei
7. Patologia simturilor si a functiunilor trupesti
Partea a II-a: Descrierea, manifestãrile si felul în care se produc bolile spirituale. Patimile
1 Patimile, boli spirituale
2 Pilautia
3 Gastrimarghia
4 Desfrânarea
5 Arghirofaha si pleonexia
6 Tristetea
7 Akedia
8 Mama
9 Frica
10 Chenodoxia
11 Mândria
12 Transmiterea bolilor spirituale în umanitatea decãzutã
Partea a III-a: Conditiile generale ale tãmãduirii
1 Hristos – Tãmãduitorul
2 Tãmãduirea prin Sfintele Taine
1. Introducere
2. Botezul
3. Mirungerea
4. Mãrturisirea (Pocãinta)
5. Euharistia
6. Maslul
3 Conditiile subiective ale tãmãduirii si sanãtatea în Hristos
1. Vointa de a fi vindecat
2. Leacul credintei
3. Leacul pocãintei
4. Leacul rugãciunii
a) Rolul rugãciunii si efectele ei tâmãduitoare
b) Metoda de rugãciune isihastã
5. Leacul poruncilor
6. Leacul nãdejdii
4 Procesul tãmãduirii: convertirea lãuntricã
Partea a IV-a: Infãptuirea tãmãduirii
1 Dubla miscare a convertirii interioare. Practica
2 Infãptuirea virtutilor generice, început al tãmãduirii puterilor sufletesti fundamentale
1. Introducere
2. Cumpãtarea (înfrânarea)
3. Bãrbãtia
4. Luarea-aminte
3 Rolul terapeutic al pãrintelui duhovnicesc
4 Arãtarea gândurilor
5 Lupta împotriva gândurilor
1. Lupta lãuntricã
2. Dubla origine a gândurilor
3. Mecanismul ispitirii 4. Strategia duhovniceascã. Veghea si luarea-aminte
5. Alungarea gândurilor rele
6. Rolul rugãciunii si al rãbdãrii
7. Efectele tãmãduitoare
6 Nevointa trupeascã. Rostul ei ajutãtor în tãmãduirea sufletului
Partea a V-a: Tãmãduirea patimilor si dobândirea virtutilor
1 Tãmãduirea gastrimarghiei. înfrânarea
2 Tãmãduirea desfrânãrii. Abstinentã si castitate
1. Castitatea monahalã
2. Castitatea conjugalã
3 Tãmãduirea filarghiriei si a pleonexiei. Neagonisirea si milostenia
1. Sãrãcia de bunãvoie (neagonisirea)
2. Milostenia
4 Tãmãduirea tristetii. Lacrimile, strãpungerea inimii si bucuria
5 Tãmãduirea akediei
6 Tãmãduirea mâniei. Blândetea si rãbdarea
7 Tãmãduirea fricii. Frica de Dumnezeu
8 Tãmãduirea slavei desarte si a mândriei. Smerenia
1. Tãmãduirea slavei desarte
2. Tãmãduirea mândriei
3. Smerenia
Partea a VI-a: Redobândirea sãnãtãtii
1 Nepãtimirea
2 Iubirea
1. Iubirea duhovniceascã de sine
2. Iubirea de aproapele
3. Iubirea de Dumnezeu
3 Cunoasterea
1. Introducere
2. Contemplarea naturalã
3. Cunoasterea/vederea lui Dumnezeu
4. Legãtura dintre cunoasterea/vederea lui Dumnezeu si praxis
5. Rolul rugãciunii curate
6. Cunoasterea lui Dumnezeu si sãnãtatea sufleteascã
Concluzii
Bibliografie

Patericul egiptean

Patericul egiptean

Pret: 65 lei

Info

584 pagini, format 17 x 24 cm, editie cartonata, la doua culori

Detalii

„Iubitorul de pustie şi liniştitul cu adevărat a iubit calea cea strîmtă, ca pe una ce este plină de scîrbe şi aduce degrab către viaţa cea veşnică, de care cei mai mulţi, fiind fără de minte, fug. Şi de-a pururea trece cu vederea pe [calea] cea răsfăţată pierzătoare de suflete, ca pe ceea ce este lată şi largă şi dulce trîndavilor. Iubitorul de linişte şi iubitorul de pustie nu se sîrguieşte a face rodurile rele, ci frumoase şi bune pe acestea, fiind folositoare spre mîncare fiecărui înţelept. Căci pe putrejune o urăşte foarte, ca pe ceea ce este materie a focului.
Tăcutul şi iubitorul de pustie şi liniştitul, deşi de oameni se sfieşte pentru Domnul, dar nu încetează mărturisind credinţa prin lucruri şi prin cuvinte, şi acesta se arată mai ales propovăduitor mai strălucit al ei, ca unul ce din lucruri bune arată luminos că pe credinţa pe care a cîştigat-o o ţine viind întru adîncul inimii sale.
Tăcutul şi liniştitul se supune bine Celui ce porunceşte: «Veniţi către Mine toţi cei osteniţi şi cu sarcini grele, veniţi să luaţi jugul Meu cel prea-bun şi sarcina cea uşoară şi fără de durere, spre odihnire». Şi ca în scurt să zic cea mai mare şi mai bună, iubitorul de pustie şi iubitorul de linişte şi prea-blîndul este nu numai ucenic şi următor al Mîntuitorului nostru cel de obşte, ci şi frate prea-adevărat şi împreună călător cu Dînsul.“

Ediţia de faţă a Patericului conţine textul tradus de Cuviosul Pafnutie Dascălul şi tipărit în 1828, îmbinînd experienţa milenară a Bisericii cu buna mireasmă a unui grai românesc fără pereche. El a fost diortosit şi completat cu grijă după originalul ellin, folosind cele mai exigente ediţii, şi îmbogăţit cu scurte introduceri în viaţa Cuvioşilor Părinţi, cu icoane ale multora dintre aceştia, cu adnotări ce înlesnesc înţelegerea zicerilor şi cu un scurt cuvînt de încheiere despre istoria Patericului.
Aveţi în mîini o carte pe care Duhul Sfînt a făcut-o să dăinuie un mileniu
şi jumătate şi cu care a luminat, a înmiresmat, a mîntuit şi a sfinţit pe toţi cei ce cu iubire de Adevăr i-au deschis paginile, care vine să dea mărturia cea bună despre trăinicia şi frumuseţea oricărei osteneli bine-plăcute lui Dumnezeu.

În căutarea fericirii conjugale

În căutarea fericirii conjugale

Pret: 20 lei

Info

Autor: Konstantin V Zorin

Traducere: Eugeniu Rogoti

Detalii

Nu mi-am propus aici să învăţ pe cineva în baza observaţiilor personale. Scopul cărţii este cu totul altul: a corela opiniile creştine referitoare la problema sexuală cu abordările medico-psihologice. Este important ca cititorul să primească informaţiile necesare pentru reflecţie, pentru o vieţuire cumpătată şi înţeleaptă, chiar şi în cazurile complicate cu care se poate confrunta în viaţă.
Feluritele teorii şi practici lumeşti nu iau în considerare deloc sau perturbă în mod voit ciclicitatea firească a relaţiilor intime. Ce sunt însă aceste ritmuri şi de ce este atât de important ca ele să fie respectate? Vom încerca să analizăm această chestiune din trei puncte de vedere: spiritual, genetic şi fiziologic.

Cum să îmbunătăţim relaţiile cu părinţii

Cum să îmbunătăţim relaţiile cu părinţii

Pret: 15 lei

Info

Editie alcatuita de: Dmitry Semenik

Traducere: Adrian Tanasescu-Vlas

Detalii

Ma socotesc pe mine insumi fericit pentru faptul de a fi cunoscut de-a lungul vietii oameni de seama, precum batranul Paisie. Ei m-au ajutat foarte mult in drumul meu. Mi-au daruit experiente minunate si au raspuns in acest fel dificilelor intrebari cu care m-am luptat vreme de multi ani: De ce exista lumea? Exista Dumnezeu? Cum trebuie sa traiesc? Cine sunt? In ce consta firea mea? Voi inceta sa exist dupa moarte?…
Traiam si ma miscam cufundat intr-o taina. Lumea, viata mi se revelau ca o uriasa taina… Dar cea mai intima taina a mea eram eu insumi. Sinele meu… acest necunoscut.
Imi era pur si simplu cu neputinta sa traiesc fara a dobandi raspunsuri la asemenea intrebari.In jurul meu, in societate, oamenii manifestau un acut dezinteres pentru acest tip de probleme. Incercam din rasputeri sa rezist, dar fara succes. Ma apropiam de prabusire. Exact atunci l-am cunoscut pe batranul Paisie. Atunci au venit minunatele experiente, darurile duhovnicesti. Se spulbera astfel nestiinta, si aflam raspunsurile indelung cautate.
Am petrecut ani de zile bucuros si fericit in “singuratatea” mea. Purtam in suflet aceste daruri duhovnicesti. Din cand in cand le scoteam din “vistieria ” inimii, ma minunam si ma bucuram de ele … Ce-mi daruise Dumnezeu! Incet-incet am inceput sa ma gandesc si la ceilalti oameni…

Îndrumar pentru spovedanie

Îndrumar pentru spovedanie

Pret: 5 lei

Info

Autor: staret Gheorghe din Zadonsk

Traducere: Olga Bersan

Detalii

O treapta de capatâi în pregatirea primirii Sfintei Euharistii este Sfânta Spovedanie, poarta de taina prin care ne înfatisam înaintea Mântuitorului Hristos asa cum suntem, avându-l ca martor pe duhovnic, preot al Dumnezeului Celui Preaînalt si mijlocitor pentru noi înaintea Sa.
Pacatul dintru început al stramosilor i-a facut pe acestia sa uite de Domnul si sa zideasca în mintea si în inima lor o lume pe care ei socoteau ca este – macar si pentru un rastimp – în afara privirii vesnice si atotcuprinzatoare a lui Dumnezeu. Aceasta orbire sufleteasca o purtam cu totii, pâna azi, iar începutul tamaduirii sta în puterile noastre. Este un act de curaj, însa aceasta stradanie nu este desavârsita de la prima marturisire constienta. Sfânta Spovedanie este un urcus prin care omul intra pe calea ce duce la împartasirea cu Trupul Domnului Hristos, Care, venind El Însusi întru noi, ne arata lucruri pe care înainte de a primi lumina Sfintei Împartasanii nu le puteam deosebi în sufletul nostru. Astfel, primirea Euharistiei ne ajuta sa întelegem din propriile miscari launtrice ca Lumina lui Hristos nu are nici o partasie cu întunericul. În felul acesta începe sa se faca simtita tot mai mult prezenta lui Dumnezeu în viata si în sufletele noastre. Nu zadarnic, însasi rânduiala Spovedaniei îndeamna preotul sa-i spuna aceste cuvinte pline de trezvie si adevar celui care vrea sa se marturiseasca:
„Iata, fiule, Hristos sta nevazut, primind marturisirea ta cea cu umilinta. Deci nu te rusina, nici te teme ca sa ascunzi de mine vreun pacat, ci fara sfiala spune toate câte ai facut, ca sa iei iertare de la Domnul nostru Iisus Hristos. Iata si sfânta Lui icoana înaintea noastra este. Și eu sunt numai un martor, ca sa marturisesc înaintea Lui toate câte-mi vei spune mie; iar de vei ascunde de mine ceva, sa stii ca toate pacatele îndoit le vei avea; ia seama dar, de vreme ce ai venit la doctor, sa nu te întorci nevindecat”.
Carticica de fata îsi doreste sa le vina în întâmpinare celor care îsi îndreapta pasii catre Taina Sfintei Spovedanii, punând înainte un îndrumar pentru Spovedanie alcatuit de Fericitul Gheorghe Zavorâtul din Zadonsk (1789-†1836), barbat de mare nevointa, recunoscut pentru puterea si discernamântul sau launtric de catre toti marii stareti si Sfinti rusi ai veacului al XIX-lea.

Știu un om întru Hristos: Starețul Sofronie, isihastul şi theologul

Știu un om întru Hristos: Starețul Sofronie, isihastul şi theologul

Pret: 65 lei

Info

Autor: mitrop. Hierotheos Vlachos

Traducere: ieromonah Teofan Munteanu

Detalii

Unul din părinţii cu care Dumnezeu ne-a învrednicit a fi contemporani este Mitropolitul Ierótheos al Nafpaktosului. Ucenic al unora din cei mai mari stareţi ai zilelor noastre şi, prin urmare, purtător al multora din darurile acestora – dintre care îi numim pe Părintele Paisie Aghioritul, Efrem Katunakiotul, Ioannis Romanidis şi, nu în ultimul rând, cel pe care Mitropolitul l-a iubit cel mai mult, Stareţul Sofronie de la Essex – Înalt-Preasfinţitul Ierótheos a fost dăruit de Dumnezeu cu harul de a preda omului de astăzi o tradiţie veche de veacuri, în cuvinte simple, dar precise, limpezi şi pline de însuflare.
De aceea, cu mare bucurie vă anunţăm că una din cărţile sale cele mai importante, la care Mitropolitul a muncit nu mai puţin de treizeci de ani, a fost reeditată de curând la Editura Sophia, în traducerea Părintelui Teofan (Munteanu): „Ştiu un om întru Hristos. Stareţul Sofronie, isihastul şi theologul”.
Am numit importantă această lucrare din mai multe puncte de vedere. Primul, deoarece cuprinde un portret inedit al Stareţului Sofronie de la Essex, care se desprinde întâi dintr-o analiză teologică amănunţită a operei sale, apoi din cuvintele pe care i le-a adresat ca sfaturi de-a lungul vremii, pe parcursul a mai bine de cincisprezece ani, cuvinte consemnate de Mitropolit, aşa cum mărturiseşte, sub forma în care s-a alcătuit Patericul, imediat după ce i-au fost adresate şi întipărite pe pământul inimii sale. …
Un al doilea portret, viu, „în mişcare” este descoperit în Partea a doua a cărţii, care cuprinde convorbirile dintre Stareţul Sofronie şi tânărul ucenic Ierótheos, însetat de „cuvintele vieţii veşnice” Ioan 6:68. Deşi Mitropolitul mărturiseşte, în cuvântul de introducere, că este vorba de sfaturi care i-au fost adresate personal, la propriile probleme sau la cele pe care le-a întâlnit la fiii săi duhovniceşti, şi nu ştie cât folos ar putea trage alţii din ele – prin problematica largă şi universală abordată, începând cu aspecte care ţin de păstorirea duhovnicească, trecând prin lupta cu patimile, Rugăciunea minţii, trăirea Liturghiei, şi ajungând până la sfaturi pentru mamele şi familiile creştine, suntem încredinţaţi că mulţi vor fi cititorii care vor afla cuvânt pentru sufletul lor şi însuflare pentru propria lor viaţă.
La o a doua lectură, pentru cititorul atent se conturează nu doar portretul Stareţului, ci şi al ucenicului (cu toate că acesta din urmă nu spune aproape nimic, căci nici nu era nevoie, Stareţul Sofronie, prin harisma străvederii, dându-i răspuns la toate întrebările, încă dinainte de-a apuca să le mai formuleze).
Cu toate acestea, îndrăznesc să spun că miza cărţii este mai mult decât atât. Anume, personajul principal nu este nici Stareţul Sofronie cel descris în carte, nici ucenicul care descrie. Ci însăşi relaţia dinamică a uceniciei pe lângă un mare stareţ, primirea, picătură cu picătură şi şuvoi cu şuvoi a Tradiţiei, predarea Predaniei de la Stareţul cel purtător către ucenicul cel neştiutor, naşterea într-un suflet muncit de gânduri şi de patimi a primelor scântei ale Rugăciunii minţii în inimă, la care suntem, cu uimire, martori, într-un act mişcător de dezvelire de sine a sufletului tânărului ieromonah.
Şi încă, prin însuşi faptul că este o carte scrisă la persoana I, avem privilegiul de-a co-participa la trăirile autorului, fiindu-i alături în această călătorie către Înviere, la braţ cu Stareţul Sofronie, pe drumeagul cel îngust şi mărginit de ierburi înalte din preajma Mănăstirii de la Essex…

Acolo unde Dumnezeu nu se vede. Asumarea suferinței și a bolii

Acolo unde Dumnezeu nu se vede. Asumarea suferinței și a bolii

Pret: 20 lei

Info

Autor: Nikolas, mitropolit de Mesogheea si Lavreotiki

Traducere: PR. DR. GABRIEL MÂNDRILĂ ȘI LAURA MÂNDRILĂ

Detalii

O lectură purificatoare. Întâlnirea cu Dum­ne­zeu între incertitudine și trăirea revelatoare a intensității iubirii şi a împărtășirii totale a destinului aproapelui nostru. În cuvinte care deslușesc taina unei prezențe indescifrabile. În regăsirea oamenilor ce teologhisesc prin tăcerea suferinţei asumate. O remarcabilă abordare a teologiei suferinţei – în esenţă, a teologiei Crucii în viaţa cotidiană –, asaltată de raţionalismul necruţător al omului de ştiinţă, dar examinată totodată, pe temeiul criteriilor duhovnicești, la microscopul oferit de experienţa îndelungată a Bisericii. Salonul medical devine, astfel, locul ascetic definitoriu pentru modernitate, un alt fel de „pustie” zămislind un alt fel de Pateric.
Prin lentila pătimirii se dezvăluie în chip surprinzător ­prezenţa lui Dumnezeu în viaţa noastră, înlăuntrul nostru, acolo unde pare, de fapt, a nu fi; acolo unde, în pofida evidenţelor, El Se sălăşluieşte printr-o iubire de negrăit, alegându-Şi locul cel mai intim al fiinţei umane – suferinţa.

Mitropolitul de Mesogheea și Lavreotiki Nikolaos s-a născut în anul 1954. A studiat fizica la Universitatea din Tesalonic, astrofizica la Universitatea Harvard și ingineria mecanică la MIT. Studiile sale doctorale s-au concentrat asupra tehnologiei biomedicale.
Din anul 2004 este mitropolit de Mesogheea și Lavreotiki, des­fă­șurând o activitate de asistență socială impresionantă (care, printre altele, cuprinde tratamentul gratuit împotriva cancerului, a bolilor neuromusculare sau a demenței).

Pollyanna, jocul bucuriei

Pollyanna, jocul bucuriei

Pret: 15 lei

Info

Autor: Eleanor H Porter

Traducere: Laura Cocis

Detalii

Romanul Pollyanna, jocul bucuriei – primul volum din serie – a avut parte de un succes enorm chiar de la prima sa publicare în America și se numără printre puținele cărți traduse în aproape toate limbile lumii care au fost iubite de cititorii de toate vârstele cu o pasiune ce i-a conferit eroinei prin­cipale statutul de simbol al bucuriei și al speranței. Întrupând în Pollyanna singura bucu­rie lăuntrică autentică, cea de sorginte biblică (Pollyanna a învățat secretul descoperirii aces­teia de la tatăl ei, un misionar creș­tin sărac), ce e capabilă să cultive inocența uma­nă, pre­gătind-o pentru veșnicie, autoarea ne oferă un exemplu mi­nunat, necesar tuturor, pen­tru a redeveni acei copii cărora le e menită Îm­pă­răția cerurilor (Matei 19, 14).

Ghidul mănăstirilor din România

Ghidul mănăstirilor din România

Pret: 35 lei

Info

CEL MAI CUPRINZĂTOR GHID AL MĂNĂSTIRILOR DIN ROMÂNIA

Detalii

Porţile mănăstirilor româneşti se deschid spre noi îm­bi­in­du‑ne cu tihna sfintelor slujbe, cu mireasmă de tămâie şi sfinte moaşte. Din icoane şi fresce nepreţui­te, veşnicia priveşte în ochii noştri, şi în frumuseţea ei se topesc grijile vieţii de zi cu zi. Glasul de clopote şi de toacă, vechea cântare bizantină ne cheamă la închinare şi rugăciune, la odihnă pentru sufletul obosit şi tămăduire pentru suferinţele trupului.

În noua ediţie a Ghidului – îmbogăţită şi ­actualizată –
sunt cuprinse informaţii amănunţite despre istorie, ­arhitectură, moaşte şi icoane făcătoare de minuni, căi de acces, hartă, date de contact.

Știința medicinei duhovnicești. Practica psihoterapiei ortodoxe

Știința medicinei duhovnicești. Practica psihoterapiei ortodoxe

Pret: 60 lei

Info

Autor: mitrop. Hierotheos Vlachos

Traducere: PROTOSINGHEL TEOFAN MUNTEANU

Detalii

Prin întreaga sa știință terapeutică, Biserica nu urmărește să-i asigure omului un simplu echilibru moral și social. Scopul ei este însăși înnoirea legăturii omului cu Dumnezeu și cu semenii, iar aceasta se plinește prin tămăduirea rănilor sufletești și a patimilor, ca rod al unei vieți ascetice și în împărtășire de Tainele Bisericii.

Omul fără Dumnezeu este plin de suferinţe, dezamăgiri, se află într-o stare de sălbăticie sufletească şi are inima împietrită. Când ajunge să cunoască, însă, Harul lui Dumnezeu, toate aceste stări de nesiguranţă și întregul său gol existenţial se risipesc. Își află atunci tămăduirea sufletească şi trupească. Nu „homeostazia”, nu un echilibru al stărilor psihologice şi sociale, o aşa-numită fericire individuală, ci transfigurarea omului întreg şi îndumnezeirea lui, aceasta este ţinta psihoterapiei ortodoxe. Nu suntem zidiți pentru cele mici, ci pentru a deveni dumnezei după Har.

Vă place ce vedeți?

Poate le place și altora. Ar fi minunat să afle!